Alman armatörler AB karbon piyasasına ilişkin yasal netlik istiyor
VDR armatörler grubu tarafından temsil edilen Alman denizcilik şirketleri, Berlin’deki hükümete Avrupa Birliği yetkilerinin ulusal yasalara dahil edilmesini hızlandırması çağrısında bulundu. Bu zorunluluklar denizcilik sektörünün AB’nin karbon ticareti sistemine katılmasını gerektiriyor.
Hükümetin, armatörlerin AB karbon izinlerini satın almasını zorunlu kılan 2022 tarihli bir AB anlaşmasını Alman mevzuatına dönüştürmekte gecikmesi nedeniyle bu aciliyet ortaya çıktı. Bu hamlenin çevre dostu teknolojilere yatırımı teşvik etmesi amaçlanıyor.
VDR Salı günü düzenlediği yıllık basın toplantısında endişelerini dile getirerek, planlama kesinliği ve uluslararası alanda tutarlı rekabet koşullarına duyulan ihtiyacı vurguladı. VDR’nin genel müdürü Martin Kroeger, denizcilik endüstrisinin yaklaşan düzenlemelere hazırlanması ve uyum sağlaması için zorluk teşkil eden bir yasa tasarısının bulunmadığının altını çizdi.
2023’te onaylanan AB yönetmeliği, gemilerin bu yıl karbon emisyonlarının %40’ını karşılamasını, 2025’e kadar %70’e çıkmasını ve 2026’ya kadar %100’e ulaşmasını gerektiriyor. Bu, gemicilik sektörünü bir süredir AB’nin emisyon ticareti planının bir parçası olan imalat ve enerji üretimi gibi sektörlerle uyumlu hale getiriyor. Program, bu sektörleri karbon ayak izlerini azaltmaya teşvik etmeyi amaçlıyor.
Kroeger, armatörlerin aynı emisyonlar için birden fazla kez ödeme yapmak zorunda kalabilecekleri durumlardan kaçınmak için emisyon fiyatlandırmasına yönelik küresel ve tek tip bir yaklaşımın gerekliliğine işaret etti. Parçalı bir yöntemin sektöre zarar vereceğini vurguladı.
Küresel CO2 emisyonlarının yaklaşık %3’üne katkıda bulunan denizcilik, uygulanabilir yeşil teknolojilerin yeni yeni ortaya çıkmaya başlaması nedeniyle karbon emisyonlarını azaltma konusunda zorluklarla karşılaşmaktadır. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) gibi 2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşmaya yönelik tedbirleri standartlaştırmaya yönelik uluslararası çabalar, Çin gibi ülkelerin direnciyle karşılaşmaktadır.
Toplam 47 milyon gros tonluk 1.800 gemilik filosuyla Almanya, dünyanın en büyük yedinci denizcilik ülkesi ve 29 milyon tonluk konteyner gemileriyle en büyük operatörü konumunda. VDR ayrıca mevcut jeopolitik zorlukları da yorumlayarak, Kızıldeniz’i atlamak için yapılan rota sapmalarının operatörlere sefer başına yaklaşık 1 milyon dolara mal olduğunu, Karadeniz’deki durumun ise Alman gemileri için iyileştiğini belirtti.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.